ZATWIERDZENIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU

OPIS SPRAWY

Postępowanie w sprawie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu dotyczącego dróg powiatowych i gminnych na terenie Cieszyna wszczyna się na wniosek niżej wymienionych jednostek, Po rozpatrzeniu złożonego projektu organizacji ruchu organ zarządzający ruchem może:

  • zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części: bez zmian, po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
  • odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
  • odrzucić projekt.

Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:

  1. zarząd drogi;
  2. organ zarządzający ruchem;
  3. inwestor lub jednostka, a w szczególności: kolejowe jednostki organizacyjne; jednostki organizacyjne prowadzące prace w pasie drogowym, zainteresowani przedsiębiorcy, organizacje turystyczne;
  4. osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.

WYMAGANE DOKUMENTY :

Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:

  1. plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
  2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
    – lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
    – parametry geometrii drogi;
  3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
  4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
  5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
  6. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
  7. nazwisko i podpis projektanta;
  8. w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
    – opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
    – powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
    – sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
  9. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia, co najmniej w dwóch egzemplarzach. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
    – komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową,
    – zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
    – opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności.
  10. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać dołączenia do projektu:
    – profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
    – danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
    – złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.

FORMULARZE / WNIOSKI DO POBRANIA*:

  • Wniosek o zaopiniowanie projektu zmiany organizacji ruchu
  • Wniosek o zatwierdzenie projektu zmiany organziacji ruchu
  • Zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu
  • Zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu MZD

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Sprawy niewymagające postępowania wyjaśniającego załatwia się niezwłocznie. W przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego -nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej sprawa jest załatwiana nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Podstawa prawna ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.) art. 35.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Miejski Zarząd Dróg, ul. Liburnia 4, 43-400 Cieszyn, sekretariat pok. nr 6

PODSTAWA PRAWNA :

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. nr. 108 poz. 908), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. (Dz.U. nr. 177 poz.1729)

UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE :

Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu. W przypadku, robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o planowanym rozpoczęciu prac, podając datę, czas i miejsce ich wykonywania, co najmniej na 24 godziny przed ich rozpoczęciem. Organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem. 

Wniosek o zaopiniowanie projektu organizacji ruchu

http://mzd.cieszyn.pl/wp-content/uploads/2021/01/Wniosek-o-zaopiniowanie-projektu-organizacji-ruchu.doc

Wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu

http://mzd.cieszyn.pl/wp-content/uploads/2021/01/Wniosek-o-zatwierdzenie-projektu-organizacji-ruchu.doc

Zawiadomienie o zmianie organizacji ruchu MZD

http://mzd.cieszyn.pl/wp-content/uploads/2021/01/zawiadomienie-o-zmianie-organizacji-ruchu-MZD.doc

Zawiadomienie o zmianie organizacji ruchu

http://mzd.cieszyn.pl/wp-content/uploads/2021/01/zawiadomienie-o-zmianie-organizacji-ruchu.doc